onsdag den 3. juni 2015

Citrongræssen sætter nye skud

Venstre: 3 uger i vand - Højre: 2 måneder gammel og sætter nye skud

Tænkte jeg lige ville lave en lille opfølgning på mit forsøg med at dyrke citrongræs. Mit første forsøg gik i fisk, men heldigvis slår citrongræs ret hurtigt rødder. Denne gang blev de plantet i små potter med jord et par uger.


Bagefter blev de sat i samme spand, jeg bruger en 10 liters spand. Spanden står i et sydvendt vindue, da det stadig er for koldt ude, men i Pinsen da der var en dejlig varm dag var den ude og stå et par timer i solen, og hold da op det kunne den virkelig godt lide. Den  ene har delt sig i 6 indtil videre så det er jo fantastisk, den anden er ved at dele sig så den venter jeg spændt på.

Håber på at der kommer mange flere stænger når det for alvor bliver sommer og planten kan komme ud i solens varme stråler. Men indtil videre ser det ud til at eksperimentet virker, meen det skal jo gerne blive til en meget stor plante med rigtig mange stænger citrongræs.

Citrongræs er jo en græs art og på nedenstående billede kan man se hvor lange blade der begynder at komme.
Den ene er begyndt at dele sig til flere stænger