lørdag den 14. februar 2015

Forårsløg der titter frem

Små Erantis med knopper der bare venter på at at springe ud, så ved man foråret er på vej.







Man ved at foråret er lige om hjørnet når de små forårsløg begynder at titte frem. Efter en hurtig tur rundt i haven på en kold og blæsende dag fik jeg øje på de små Erantis som står så fint med runde knopper der bare venter på lidt forårssol.



Disse løg har været 2 om at spire
Sidste år ventede jeg forgæves på, at denne lille krukke skulle stå med de fineste tulipaner, men der kom bare ikke en eneste. I ren skuffelse, glemte jeg alt om at smide indholdet ud, og den har bare fået lov at stå urørt i haven, og se den nu, den er begyndt at sende de fineste små grønne toppe op af jorden.

Hvis der er nogle der ved, hvorfor at mine tulipanløg har sprunget en sæson over, så skrive gerne.
Gad vide hvad det er for nogle forårsblomster, 
der gemmer sig i denne bunke haveaffald

Men det var ikke den eneste overraskelse, da jeg fortsatte min tur rundt i haven, så jeg til store overraskelse, at nogle gamle tulipanløg fra sidste års krukker lå i toppen af en bunke haveaffald med små fine skud. Nu vil jeg se, om jeg forsigtigt kan omplante dem, så de kan komme ned i en lille krukke og nydes endnu engang.

Hvidløg med små fine toppe
Mine spande med hvidløg så også ud til at være godt på vej, så dem glæder jeg mig meget til at følge, det er første gang jeg dyrker hvidløg. Jeg har 4 spande (40 liter) med 6 fed i hver, planen er at jeg de engang skal flettes sammen til en stor hvidløgsranke.