fredag den 28. august 2015

Lidt chili og peber blev det da til

Selvom det ikke har været den bedste sommer og høsten ikke var helt så stor som sidste år er det dog stadig blevet til en ok høst af chilier. Peberfrugterne var jeg lidt uheldige med i år, jeg tror min jord har manglet kalk så det må jeg være opmærksom på for jeg syntes flere af mine store peberfrugter havde en smule giffeltråd.



Men en smule blev det da til:

En hård sommer for planterne
Jeg planter i spande da jeg syntes det er nemmest at flytte rundt på og sidste år bugnede mine spande med peberfrugter, faktisk så meget at vi ikke kunne følge med, men i år har som sagt været en lidt dårligere høst både blandt andet pga. den danske sommer. Jeg plantede mine peber og chiliplanter allerede i februar og grundet plads mangel kom de i drivhuset i maj hvor der stadig ikke var mere en 8 grader og helt ned til 6 om natten. Tror de måske har taget en smule skade af dette samt manglende kalk.

Næste år vil jeg putte æggeskaller og epsom salt i plantehullet, så håber jeg at det bliver en bedre høst. Derudover bliver drivhuset fuget så det forhåbentlig er lidt mere tæt og derved bedre kan holde på varmen hvis den danske sommer igen skulle drille.