mandag den 13. juli 2015

Min elsket citrongræs


Se lige en flot fyr! Denne plante er nok den jeg er mest stolt over. Det er simpelthen en plante man bliver glad i låget af.

Jeg startede i vinters med at stille 2 stykker citrongræs i vand for at slå rødder, herefter blev de plantet i denne spand.Og se nu hvor flot den er blevet, man kan virkelig se at der kommer en masse fine citrongræs, jeg har talt omkring 21 indtil videre, dog er nogle kun på 1.blad niveau.

Min plante står i drivhuset da det er en tropisk plante der godt kan lide varme. Den får en god sjat vand en gang om ugen, og ellers så passer den bare sig selv.

Nøj, hvor jeg glæder mig til at høste dem. Den skal stå cirka 6 måneder for at udvikle flest mulige stængler, så jeg må spændt vente til engang i september.

Læs tidligere indlæg om rødder her